Preskočiť navigáciu


Séria kníh Zrcadlo sa odohráva v blízkej budúcnosti keď sa po jednom nepodarenom pokuse na zemi otvorí hviezdna brána, ktorej prischne názov Zrkadlo. Otvorením zrkadla sa na Zem dostáva nepriateľ ktorý začína kosiť ľudstvo… Aby som nezabudol samozrejme sa všetko odohráva v Amerike a ja som opäť svedkom amerického patriotizmu. No nič všetko sa pekne rozohráva, zrkadielok sa na zemi zrazu otvára neuveriteľné množstvo a pozemšťania majú možnosť bojovať o prežitie. Hlavný hrdina, držiteľ toľko vedeckých titulov, že ani ja som o všetkých nepočul sa dostáva do víru deja a už ho nepustí. Zachráni planétu, druhú planétu, v druhom diele civilizáciu a planétu, v treťom diely civilizáciu. Uf určite toho zachránil viac ale nechce sa mi k tým knihám vracať.

Prvý diel vyšiel v roku 2010 a v júli 2013 vychádza vo vydavateľstve Brokilon posledný štvrtý diel s názvom Ostrý dráp. Po jeho prečítaní mám rozporuplné pocity, kniha sa tvári ako hard sci-fi a ja jej to neberiem. Všetky tie vedecké polemiky a problémy s letom lode sú určite zaujímavé, len ma už začala iritovať jedna vraj veľmi mladá inteligentná slečna ktorá riešenia sypala s rukáva. Pomaly sa na problém ani nepozrela a už vedela veľmi presne čo treba spraviť, teda ak to už pred tým nespravila. Ďalší problém ktorý som nepochopil bol odkiaľ sa tam vzali ty pavúci. Do konca knihy som čakal vysvetlenie, nedočkal som sa. V knihe bolo naozaj pár divných vecí nad ktorými som naozaj krútil hlavou a vravel si tak toto asi nie. Preboha aby veliteľ začal vtipkovať o svojej hudbe po tom čo mu umrie polovica výsadku? A bolo toho samozrejme viac, ach (vraj) posledný diel (kedže koniec to nejako extra neuzatvára) ma nejako extra nepotešil. Aj napriek tomu knihu hodnotím vcelku kladne dúfam, že sa od spisovateľa Johna Ringa dočkám ešte nejakej dobrej militari sci-fi.

Knihu som čítal v kindle a k spracovaniu e-book od PalmKnihy by som mal určite pár výhrad, ale hádam sa do budúcnosti polepšia a s úpravou kníh si dajú viacej zaležať (čítal som *.mobi)

http://www.palmknihy.cz/web/kniha/ostry-drap-5611.htm

Pridaj komentár